torsdag 17 oktober 2013

Kurspaketet i Webbprogrammering är fortsatt eftertraktat


Det låter som jag upprepar mig när jag igen, när jag med ansökningssiffror inför vårterminen 2014 i handen, säger att kurspaketet är fortsatt attraktivt och söktrycket till kurspaketet“Databaser, HTML, CSS, JavaScript och PHP (30hp)” är fortsatt ökande. Men jag upprepar mig gärna när det är så glada nyheter. När antagningen inför vårterminen stängde så visar det sig att 939 har sökt till kurspaketet varav 339 i förstahand (all-time-high) och av dessa är 28% kvinnliga sökanden. Det är extra kul att se så många kvinnliga sökanden till en nisch som delvis är så teknisk och programmeringsinriktad.
Fortsätt läsa om du vill veta mer om ansökningssiffror och lite om den nationella debatten om distansutbildningar och MOOC.

Läs hela artikeln på: http://dbwebb.se/blogg/kurspaketet-ar-eftertraktat-infor-varen-2014

Inga kommentarer: