måndag 31 augusti 2009

KHE är ny Programansvarig för SE/ISE


Kennet Henningsson är utsedd till ny programansvarig för SE och ISE. Han ersätter Mikael Roos som därmed får mer tid över till programansvaret för WIP, studierektorskapet, distanskurser, denna trevliga webbplats och annat smått och gott...

Jag tvingade Kennet att presentera sig själv, här kommer det!

Presentation Kennet Henningsson

Jag har återvändande till BTH från ett antal år i Telecom industrin. Är i grunden en Programvarutekniker med Licentiat examen min inriktning har hela tiden varit mot Kvalitetsaspekter inom programvara. Intresset var att se hur Processer, design och arkitektur samspelar för att uppnå önskade kvaliteter i de system som utvecklades.

Den industriella erfarenheten innefattar Process-, Kvalitet- och Underleverantörs- frågor. Har arbetat mot multinationella företag som Project Quality Managemer där vikten var att kunna redovisa och förbättra företagets produkt- och process kvalitet. Har även erfarenhet av att styra underleverantörer för att balansera kostnad, kvalitet och effektivitet genom utvecklingsprocessen.

Framtiden på BTH ser jag att kommer att präglas av att bibehålla och förstärka den goda utbildning som Software Engineering och International Software Engineering programmen idag är vid BTH.

Jag ser fram emot att få jobba vidare med kvalitet, processer och projekt inom dessa utbildningar, detta är något som jag anser är central men också intressant och utmanande.

Hälsningar Kennet Henningsson, Programansvarig SE/ISE


Här hittar du Kennets kontaktdetaljer. En liten googling på Kennets historia ger följande smaskiga artiklar. Om jag räknat rätt så måste Kennet vara en gammal hederlig pt96:a! (Update: pt96khe, enligt säker källa)

Forskningsprofilen: Kennet Henningsson Med programvarukvalitet i centrum




Vi önskar Kennet all lycka till!

/Mikael

1 kommentar:

H-son sa...

Efter att ha läst min egen presentation låter den något torftig :-)

Är ni nyfikna på vad jag vill göra med Software Engineering, eller har förslag på vad som borde göras?

Hör av er!

/Kennet